Mä katselin neitstä kaikkia kuvia blackwork-kirjonnasta (sitäkin ois kiva joskus kokeilla) ja samalla haulla löytyi tämmöinen boordi. Alkuperäistä kuvaa en enää löytänyt, että olisin voinut antaa reditit sinne minne ne kuuluu, mutta vedotaan tässä nyt sitten vaikka siihen, että mä oon tuota jonkin verran muutellut mieluiseksi

nimeton.jpg

Alkuperäisessä kuvassa nuo koukerot oli umpimustia ja kuva oli sen verran epätarkka, että se oli aikaoista pikselimössöä. Niinpä tallensin kuvan, tulostin siihen kokoon kun aattelin että tarvin (suunnilleen 20 cm korkea) ja aloin paperin toiselle puolelle hahmotella mieluista koukeroa pikselimössön varjoihin turvautuen. Mulla ei riitä taiteelliset lahjat ja mielikuvitus tuommoisen piirtämiseen ihan tyhjälle paperille, mutta kun oli käytössä varjot ja suuntaa-antavat muodot, niin oli hauska kokeilla, että mitäs jos pistetään tuohon tuommoinen koukero - ei toimi - no entäs näin - joo parempi - jne.

Nyt mun tarttis vaan keksiä mitä mä tuolle teen. Mä haluaisin jollain ilveellä saada sen valkoisen puuvilla/pellavakapan alareunaan ja makkariin verhoksi. Se sopii koukeroiltaan perhostaulun kaveriksi. Mutta sitten loppu ideat..........

1a) blackwork-kirjontana: jaois noita kiekuroita omiksi alueiksi niin kuin kuvasta saattaa erottaa ja siinä on nyt tavallaan kolmelle erilaiselle pohjalle tilaa.
1b) Esim laakapistoilla kirjottuna umpimustaksi tai jonkun muun väriseksi tai mikä ettei liukuvärjätyllä langalla
1 Ongelma) mä en ikinä saisi sitä valmiiksi. En ikinä. Ihan liikaa hommaa ja kun ei oo ennen blackworkiä edes kokeillut niin vähän hankala projekti alkaa harjoitella....

2) noitten viivojen kirjominen kankaalle esim. mustalla langalla varsipistolla. Sen toteutus saattaisi onnistua jopa vuodessa tai kahdessa (kunhan saan sen kastetaulun eka valmiiksi), mutta....... tuleeko siitä liian hentoinen kuvio, eli näkeekö suuren vaivan ja lopputulos on ihan plaah.

3) Ketjusilmukkakirjonta (Leenalla hienoja töitä omassa blogissaan), joka ois ilmeisesti nopea verrattuna muihin vaihtoehtoihin. Mä oikeastaan pidin sitä aika "ronskin" näköisenä ennen kuin aloin katsella kuinka hienoa jälkeä Leena on onnistunut tekemään ja katsoin Leenan linkittänä kuvan, jossa oli vanhojenpäiväpukuun tehty koristekuvio ketjusilmukkakirjonnalla. Jälkihän on ihan samaa kuin neulalla tehtäessä, mutta vois kuvitella, että on mulle ainakin helpompaa ja jotusampaa ja samalla pysyy maltti pitää työn jälki tasaisena. Ketjusilmukkana se kuvion paksuus olis kuitenkin tuhdimpi kuin varsipistossa, joten kuvio erottuisi paremmin. Eli erittäin mahdollinen ehkä!

Jokumuumikä) Jos jätetään kirjominen kokonaan, niin millä muulla tavalla tuon voisi saada aikaiseksi? Painamiseen se on aivan liian vaikea kuvio mulle. Tosin umpimustana se näyttää kanssa hienolta. Jotenkin ompelemalla koneella? On vähän monimutkainen tilkkuiltavaksi.

Täytyy pohtia ja sitten jos se loistoidea tässä jossain kohtaa tulee, niin tuommoisen tosiaan haluaisin tehdä. Jännä sinänsä, että mä oon koko ikäni koittanut älttää kaiken maailman kiehkuroita ja hörsökkeitä, mutta juuri kaksivärisenä (verhon väri ja kuvion väri) ja pienenä yksityiskohtana sisustuksessa tuo ois kyllä oikein tyylikäs.