Salainen neuleystävä kyseli mun mielivärejä ja vastauksesta, josta piti ensin tulla lyhyt ja ytimekäs vastaus kommenttiosioon paisuukin nyt pitempi pohdinta. :D Aloin nimittäin katsella noita valmiita käsitöitä ja ihmetellä, että kuinka onkin noin pliisuja värejä kaikkialla.

Mulle ei oo ikinä tehty mitään värianalyysia, mutta kun guuglettelin värikarttoja, niin ilmeisesti oon jonkin sortin kesä-ihminen, eli mieluinen värikartta on esimerkiksi

summer.jpg

Noista sävyistä keltainen on ainoa, jota en oikeastaan oo koskaan osannut käyttää vaatetuksessa. Ja pastellit ja vaaleat sävyt on myös monesti vähissä, koska niistä tulee semmoinen "apua mä sulaudun tapettiin"-olo. Vaaleanpunainen taas on tenyt aina vähän liian tyttömäisen olon, joten sekin on jäänyt väliin, mutta taas tumma kirkas punainen on mieleen. Sen takia aloin myös katsastella tuota talvi-sävyjen karttaa

winter.jpg

Esimerkiksi sisustuksesta multa löytyy nyt paljon noita tummia talvi-sävyjä. Mutta sitten noi vaalea sävyt on liian haaleita mun makuun. Mä oon niin väritön (kalvakka + maantienvärinen tukka + haalean siniset silmät), että asusteissa ja hiusväreissä on kiva sitten revitellä räikeilläkin väreillä. Viimeks esimerkiks värjättiin tukka kirkkaan punaisella ja tumman violetilla. :D

Mutta mutta... Kunpa se oiskin niin yksinkertaista. Multa nimittäin löytyy myös vaaleansinistä lankaa, josta pitäisi tulla hienosteluhuivi (vaikka justiinsa kirjoitin, etten hirveästi käytä pastelleja ja vaaleita värejä). Ja monta muutakin pientä juttua, jotka vahvistaa poikkeusta säännössä. Sisustuksessa mä tykkään myös lämpimistä sävyistä ja esimerkiksi kaikki ruskan värit on mieluisia. Joskus oon kuljeskellut kylillä kirkkaan oranssissakin paidassa. Vaatekaappi on kuitenkin taas pääasiassa farkkua/sinistä, mustaa, valkoista ja punaista eri printeillä, koska niitä on niin helppo yhdistellä keskenään. Ja myös yksi ainokainen vaaleanpunaraidallinen kauluspaita, joka on tosi hyvän näköinen mustan neuletakin kanssa. Vaikkei mun siitä vaaleanpunaisesta pitänyt tykätä.  :D

Eli salaiselle neuleystävälle: Kaikilla noilla väreillä noissa värikartoissa on paikka jossain muodossa mun käytössä. Älä siis suotta murehdi liikaa sävyjä. Kaikkea on kiva kokeilla! Pelkästään harmaa on tylsä, mutta harmaa villakangastakki oli kovassa käytössä pari talvea, kun siihen sai niin kivasti yhdistettyä todella värikkäitä asusteita ja muita vaatteita. Ja nyt taas on ollut harmaan takin hajottua käytössä kirkkaan punainen takki, jolloin kaikki tummat ja asusteet on ollut paikallaan ettei näytä ihan elävältä pinjatalta. ;)

39-6626.jpg

Asiasta kukkaruukkuun, on muuten aika söpö aasi-pinjata! :D