Se on taas se aika vuodesta kun aletaan paljastaa henkilöllisyyksiä. Syksyn sny-kierros on pulkassa

"Homma on pulkassa... Pulkassa on homma... Pulkka on sininen, kohta tulee lumi ja pulkka kaivetaan esiin. Äiti tekee kaakaota ja lumihanki välkkyy kivasti. Keväällä pulkka laitetaan takasin talliin. Ota lääkkeet, no taidanpa ottaa! *mums* Kiitos, ei kestä... Asiaan!" -Rauno Repomies

Omaksi salaiseksi neuleystäväksi paljastui Marjut, ja upeota ja runsaita paketteja Marjut olikin keksinyt syksyn mittaan. Tässäpä joulukuun päätöspaketti kaikkine ihanuuksineen.

Paketti oli kääritty hauskaa tonttupaperiin ja sisältä löytyikin sitten vaikka mitä:

Kaunis juuttikankaan ja tontun koristama joulukortti ja kirje Marjutilta paljasti salaisen neuleystäväni henkilöllisyyden. Oli hauska huomata että siellä postin päässä oli toinen hevos- ja eläinihminen. Marjut osallistui ekaa kertaa sny-touhuun ja aivan ihania paketteja on onnistunut keksimään. Mun blogissa on aika vähän ja yksipuoleisesti mun tekeleitä, joten niistä on varmasti ollut vähän hankala hahmottaa mistä mä tykkään, mutta kaikki on osunut kyllä kuin nenä päähän. :D

Paketista paljastui pitkävartiset kämmekkäät jotka Marjut oli ajatellut tallikäyttöön. Aivan ihanat ja superlämpimät. Just viikonloppuna hevosta harjaillessa pohdin, että tarttee olla sormet paljaina, mutta täällä jäätyy nakit. Nuo tulee tarpeeseen. Joustavan pintaneuleen takia ne voi myös nykäistä ratsastushanskojen päälle tuomaan lisälämpöä. Omasta kädestä on hankala ottaa kuvaa kun ei tahdo päästä riittävä etäälle, mutta väljästi aseteltuna varsi ribittyy kuvan mukaisesti ja suoraksi vedettynä kämmekäs yltää kyynärpäähän saakka ja muodostaa ikäänkuin salmiakkikuvion. Mä oon parit kämmekkäät aikasemmin puuhaillut, mutta molemmissa oli ratkaiseva erhe, minkä takia niitä ei voinut ottaa käyttöön: niissä oli valkoista ja se ei vaan mun käsineissä kauaa pysy valkoisena. Nuo on paljon käytännöllisemmät näyttävyydestä tinkimättä ja tulee kyllä käyttöön. :)

Paketista löytyi myös Tonttujen teetä. Enkelinm eväspussin joulutee päätyy tänään vielä kuppiin ja maisteluun. Pakkasilla teetä kuluu mulla julmettuja määriä ja jos tuo on "mustaa intialaista teetä maustettuna kirsikalla, rypäleillä, valkosuklaalla ja appelsiinin kuoripaloilla" niin ei voi olla muuta kuin hyvää.

Lisäksi lankoja oli vaikka minkälaisia. Mä olin tiedoissani kertonut neulovani niin paljon Novitaa, että ois kiva saada muita lankalaatuja ja Marjut on onnistunut etsimään paikkakunnan käsityöliikkeestä mulle aivan uusia lankoja joka pakettiin. Fabelin kauniin väristä sukkalankaa oli kaksi kerää, joten niistä tulee mulle sukat kunhan saan päätökseen nuo mun ******kirjoneulesukat. Lisäksi löytyi Hjerten Sock4 lankaa aivan upeana värisekoituksena tumman violettiä, sinistä ja vihreetä. Se riittäisi hyvin raidoiksi johonkin sukkapariin, mutta oikeastaan mun alko tehdä mieli kirjoneulelapasia. Yksivärisen langan kanssa krijava lanka tuo hienosti kirjoneulekuvion esiin. Sitten löytyi myös HjerteGarnin Up21 efektilankaa, jolle on kanssa projekti-idea valmiina. Vuosi sitten Kööpenhaminassa käsityöliikkeessä poiketessani näin huivin, jossa oli pituussuunnassa neulottu vuorotellen isoilla puikoilla efektilankaa ja sitten pienillä puikoilla perus villalankaa aina 2 kerrosta kutakin ja tuo sopii juuri semmoiseen. Kaulahuiveja (samoin kuin lapasia ja sukkia) ei vaan voi olla liikaa. :D

Sitten kun mä luulin että kaikki oli kollattu, niin paketistahan löytyi vielä bambuset Addin puikot (2,5 mm). Mulla ei tuommoisia olekkaan ja bambupuikkojen makuun kun on päässyt, niin niitä käyttää todella mielellään. Otin vielä uuden kuvan puikkojen kanssa, mutta se tarkensi tosi hassusti ja osa kuvasta on sumeena. Sen siitä saa kun käyttää liian teknistä kameraa. :D

Tiedän toistavani itseäni, mutta uskomattoman runsaan paketin oli taas Marjut kasannut ja mä tykkään kovasti näistä lankapaketeista. :D Toivottavasti Marjut sulla on ollut yhtä hauskaa paketteja kasatessa kuin mulla on niitä pengatessa ja syksy on muutenkin ollut mukava ja innostava. Ja toivottavasti et ole ottanut "paineita" siitä mitä muut lähettelee toisillensa ja että paketin pitäisi olla semmonen tai tämmönen ja vähintäänkin tän kokonen että se ois täydellinen.  Silloin kun ekalla kerralla itsekkin osallistuin tähän leikkiin, niin kovasti tuli murehdittua että onko se nyt hyvä ja mitäs jos lahjan saaja ei siitä tykkääkkään. Mutta leikkiähän tämä on ja neuleystävää on aina helppo ilahduttaa neuleaiheisilla jutuilla. :) Ja ennen kaikkea: mä oon tykännyt joka ikisen paketin joka ikisestä jutusta, joten hienoja paketteja kasasit. Toivottavasti innostut toistekkin osallistumaan!

Tulipas pitkä jaarittelu. :D Nyt täytyy rientää muihin hommiin ja turinoin hieman myöhemmin tarkemmin omasta yllätettävästäni Jossusta, jolle oli hauska keksiä paketteja ja juttuja. Tämä on ollut upea syksy ja kiusaus on suuri osallistua keväänkin kierrokselle, mutta ehkäpä taidan keskittyä noihin saatuihin aarteisiin ja tehdä niistä kaikkea kivaa kevään saatossa.

Hauskaa joulua ja Onnellista uutta vuotta kaikille Snylyyn osallistuneille ja mikä ettei muillekkin! ;)