Oon ollut viikon reissussa ja palasin just kotiin. Mä oon liimannut postilaatikon täyteen "ei mainoksia" lappusia koska sen verran aina reissussa, että turhaan ne mainokset siellä laatikossa muhii. No joku hieman lukurajoittoinen mainostenjakaja oli kuitenkin onnistunut sumppaamaan sen lootan niin täyteen, että kansi ei mennyt kunnolla kiinni ja mainokset oli märkiä. Siinä sitten ittekseni manaillen aloin purkaa laatikkoa ja... Muttamutta! Siellähän oli kaiken muun lisäksi myös punainen paketti. :D Lähettäjää ei sattunut silmiin mutta käsiala on tullut jo tutuksi. Salainen neuleystävä oli tehnyt taas muhkean paketin. Ja onneksi se oli niin hyvin mainoslehtisillä vuorattu ettei edes ollut kastunut. ;D

Paketista paljastui taas vaikka mitä. Päällimmäisenä oli joulutonttukortti snyltä ja lähemmän tarkastelun jälkeen huomasin että se onkin joulukalenteri. Piti ottaa oikein tarkempi kuva kun ei oo ennen tämmöstä vastaan tullut. Nyt mulla onkin pitkästä aikaa oma joulukalenteri. :)

Paketti oli pullollaan lankoja plus mukana oli myös salmiakkilakuja jotka mystisesti katosi kuvien oton jälkeen. Kukakohan ne söi? Oli niin sopivan suolasia, että ei siinä natustellessa malttanut taukoa pitää. ;)

Langat on molemmat mulle uusia siinä mielessä että vaikka oonkin pistänyt merkille lankakaupassa niin en oo päässyt ite koskaan kokeilemaan. Sieltä löytyi 2 kerää Austermannin Bamboo Softia (bambua ja merinovillaa) aina niin mulle kelpaavana punaisena. Ihanan pehmeetä lankaa - sitä vois vain hypistellä ja sitten vielä hieman hypistellä lisää. ;) Sny oli onnistunut löytämään myös mun haikailemiani metsän sävyisiä Toveja kolme kerää. En todellakaan anna näitä etiäppäin vaan teen iteselleni jotain kivaa. :D Tove on 100%:sta uutta villaa, joka myös hupuisi, mutta toisaalta kolmesta kerästä sais jo vaikka mitä muutakin. Mä onnistun aina jotenkin töppäämään ainakin noi konehuovutukset. Tosin viime syksynä kokeiltu vapaalankahuovutus bambuverholla ja raa'alla lihastyöllä muuntais tuon langaan seitinohueksi huiviksikin. Täytyypä hieman vuntsia ja guugletella. Käy kuitenkin niin että on taas miljoona ideaa lopulta. :)

Mutta kerrassaan muhkean paketin salainen neuleystävä oli kasannut. Lankoja on aina kiva saada varsinkin kun löytyy aina noita mitä mä en oo ennen testannutkaan. Sny pohdiskeli kirjeessään, ettei ole ohjeita laittanut ettei tule tuntua että ois pakko semmosiet tehdä. Ohjeetkin on aina tervetulleita. Usein vain käy niin että langoista tulee jotain muuta ja ohjeen mukaan tehdään sitten taas toisesta langasta. :) Mulla menee kaikki käsityöt aina niin inspiraation varassa, että se mihin on suurin "pakko päästä tekemään"-tutina hyppää aina puikoille ja sitten toinen lanka tai malli oottelee kunnes tulee siihen sopiva fiilis. Ja välillä neulotaan hartiat jumissa koko ilta ja välillä on hiljasempaa. Sen takia tää  käsitövärkkkääminen onkin niin sopiva harrastus mulle että saa värkätä aina sen mukaan kuin intoa riittää. :)

Superiso kiitos Salaiselle neuleystävälle taas hienosta paketista ja antoisaa joulun odotusta. Uskomattoman nopeasti on tää syksy edennyt. Ja joulukuu on melkein ovella. :)