Olo on kuin scifi-leffassa, jossa valtion kehittelemillä mikroaalto-vempaimilla luetaan ihmisten ajatuksia! Tai jos otetaan huomioon postinkulkuaika, niin onko mun aivoihin syötetty ajatuksia? Tai jotain muuta henkimaailman juttua tässä on nyt vireillä. Oli miten oli niin tarina menee näin:

Eka työviikko loman jälkeen ja mä oon ollut ihan poikki koko viikon kun on koittanut päästä taas unirytmiin ja aikasiin herätyksiin kiinni ja selvittää kaikki hommat mitkä oli jäänyt kesken. Perjantaina mä sitten työpäivän päätteeksi tulostin itselleni Cousteau-pipon ohjeen paperille vaikkei mulla ees oo mieluista lankaa vielä sen tekoon, kun tartten pipon ennen kuin tulee tosi kylmä. Siinä sitten väsyneenä pyöräilin kotiin ja kotona oottavat miljoonat kotityöt nyppi oikein urakalla. Ja sitten...

... Postilaatikossa oli odottamassa paketti Syltä! Siinä kohtaa jo mieliala hyppäs iloisesti! Ja tohinalla avaamaan pakettia. Tämmöistä löytyi:

1978148.jpg

Kirkkaan punaista Marks & Kattensin Dreamia kolme kerää, vyyhti tumman punaista Trekking Hand Artia, vyyhti vaalean sinistä Sohvia, Enkelin eväspussin salmiakkia, porohuivi ja kortti.

Sohvi oli mieluisa yllätys, koska se on täysin ennestään vieras lanka mulle. Mä tykkään näistä tämmöisistä lankapähkinöistä, että mitäköhän kivaa tästä saisi aikaiseksi. Tuo vaalean sininen hieman harmaaseen menevänä (Tosin ei niin harmaana kuin tuossa kuvassa se näkyy) sopii tosi hyvin mun takin kanssa, joten toisaalta tekis mieli tehdä siitä kaulaliina (semmoinen joka tulee selkeesti takin päälle) mutta täytyy nyt eka tutkia hieman nettiä, että millaisia ohjeita ja minkä verran lankaa tarvittaisiin semmoiseen huiviin.

Tuo porohuivin kuvio on just mun tyylistä, eli jos on selkeästi jotain esittäviä kuvia, niin graafisia ja melkein sarjakuvamaisia. Ja sitten tietty nuo salmiakit! Tosi hyviä! En ennen ookkaanmaistanut noita, ja ne oli niin tuimia, että nam! Ja tuo salmiakkien "koeputki" on jo ittessään hieno.

Mutta aluksi noussut valtaisa ihastus muuttui piakkoin vainoharhaiseksi epäluuloksi - lukeeko joku mun ajatuksia? Olin just tulostanut sen pipon ohjeen ja miettinyt, että täytyy ettiä siihen joku lanka ja samana päivänä postilaatikossa odottaa kunnon kirkkaan punaista lankaa, joka on juuri sen väristä ja paksuista kun mä halusinkin siihen pipoon! Aivan täydellistä Cousteau-pipopunaista.

Eikä siinä vielä kaikki! Tuo punakirjava Trekking lanka! Mä oon sitä niin monesti käännellyt käsissäni paikallisesssa käsityöpuodissa. Kerran jopa päässyt sen kanssa metrin päähän kassasta ja aina ajatellut, että mulla ei nyt oikeasti oo varaa ostaa "mielihalulankoja" kun on miljoona keskeneräistä ja toiset miljoona jo hankittua lankahamstrauslankaa varastoissa odottamassa, vaikka niin kovasti tekisi mieli. Ja vielä nimenomaan tuota tumman punaista sävyä oon käsissäni käännellyt, vaikka oli niissä muitakin kivoja värejä. Täys napakymppi!

Eli supersuuri kiitos Salaiselle neuleystävälle! Aivan loistava paketti kerrassaan! En voi kun ihmetellä miten oot oikeasti keksinyt noin hyvin mulle sopivia juttuja. Ja eilinen sateinen päivä sujuikin sitten hyvin pipoa neuloessa ja siinä välissä aina Sohvia ja Trekkingiä hypistellessä. Salmiakit on syöty jo aikapäivää sitten ja huiviakin on keretty sovitella kaulaan. Aivan mainio paketti ja toimi taas niiiiiin loistokkaana perjantain piristyksenä. :D